6.8.15

пикантна салата с диня, домати и сирене



Комбинацията диня-сирене не ми е по сърце, но като част от салата, заедно с други добавки - защо не? До рецептата в сайта на Ню Йорк таймс стигнах по обичайния от линк на линк начин. Така или иначе щях да я опитам, но изненадващата препоръка за използване на българско сирене направи всичко по-специално и приятно. Най-накрая и едно "Bulgarian feta", след толкова много "greek feta" и "greek yogurt", срещани из кулинарните сайтове...



При добър баланс между сладко, солено, пикантно и кисело, салатата спокойно излиза от зоната на експериментите. Добре е да се комбинира охладена диня с възможно най-качествени домати, чиято температура е близка до умерената стайна. Така всеки от плодовете изявява най-ценните си качества и се получава приятен контраст с освежаващ ефект. Достатъчно е да се добави семпъл  дресинг с щипка лют пипер и малко хубаво сирене....



4 порции

400 г диня, почистена от семки и кора
240 г чери домати или комбинация от добре узрели на слънце домати
стрък зелен лук
100-120 г сирене
2 с.л. бял оцет
4 с.л. зехтин
1-2 щипки кайенски пипер
морска сол
1 клонка магданоз

Динята се нарязва на кубчета, а доматите на половинки. Слагат се в купа и се посоляват леко. Оставят се да престоят 5-10 минути. В малка купа се смесват оцета и зехтина (ако салатата се прави само от чери домати, се прибавя и 1 с.л. сок от диня). Прибавя се лют пипер и се разбърква добре. Лука се нарязва се на тънки колела и се добавя към салатата. Подправя се с част от дресинга или целия, поръсва се с натрошеното сирене и магданоза. Сервира се веднага.

12 коментара:

  1. Аз пък много обичам диня със сирене. :) Е, не и с хляб, защото и това съм чувала...
    Но салатката определено е обещаваща. Най-вече това: "Най-накрая и едно "Bulgarian feta", след толкова много "greek feta" и "greek yogurt", срещани из кулинарните сайтове..." Радвам се да го чуя!
    Поздрави, Диди! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, да, това със сиренето беше неочаквано за мен, но приятно.
      А по въпроса с киселото мляко - така и не му свикнах ...

      Изтриване
    2. Диди, не го разбрах това: "А по въпроса с киселото мляко - така и не му свикнах ..."
      На вкуса на нашето мляко ли? Или на това, че се шири идеята за гръцки йогурт... Защото аз с второто. :)

      Изтриване
    3. Второто, Гери.
      Споменават ни само като стане дума за Лактобацилус-а...

      Изтриване
  2. Тъкмо си виках (честно): няма да я чета, не харесвам диня със сирене, но докато затворя прозореца, набързо погледнах първото изречение и се върнах;) убедих се! Убеди ме;) Нямам търпение да опитам;0 Поздрави, Диди!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ))) никога не ям диня със сирене, но салатката беше екстра.
      Даже за мен няма да бъде само експеримент. Добре разнообразява останалите.
      Поздрави!

      Изтриване
    2. И аз в групата на нелюбителите на диня със сирене:) Но щом пък обещавате с домати да е вкусно...ще опитам - имам продуктите!

      Изтриване
  3. Аз съм в групата на обичащите диня и сирене и със сигурност ще пробвам твоето предложение, Диди :)
    Пък и на такава снимка кой би устоял :)
    Поздрави на теб и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поздрави и от мен, Пепчо!
      Ще се радвам, ако ти харесва!

      Изтриване
  4. Интересен вариант на позната комбинация,още повече ,че и пикантен......
    Прелест!

    ОтговорИзтриване
  5. Ех, тези Нюйоркчани...
    Много интересна и оригилна салата, а и пикантна... Браво!

    ОтговорИзтриване
  6. Диня и сирене - добре. С домати не бях чувала, но звучи интересно. Задължително ще опитам :P

    ОтговорИзтриване