1.9.11

Мохито с пъпеш и лимонада с мащерка



Омайва ме мириса на прегоряло лято.
Обичам да се разхождам по прашни селски пътища и да ме прегръща свободата, носена от вятъра.
Щастлива съм да се стопявам, съзерцавайки първите тревни букетчета, набрани от малкото ми момиченце.


Любими са ми бавните глътки и дългите разговори за малкото най-важни неща.


Обожавам да се вслушвам в притихналата природа привечер и с поглед да изпращам укротилото се слънце.
Харесва ми как ме натъжават обраслите в зеленина порти на безлюдни къщи, които никой отдавна не прекрачва.

Очакване

Колко малко трябва.
Подарени Мигове...

.... и връхлитащи Спомени...


за напуканата старческа ръка, вадеща от джоба изпод престилката скътани бонбони в измачкана хартийка...


...за усмихнатите лица, носещи безмилостния отпечатък на живота,  за любимите жестове и характерните движения...
за обичта, витаеща във въздуха...


... губят се в мъглата на времето, сякаш все повече с всяко изтъркулило се лято....
Не искам да избледняват.



Мохито с пъпеш
4 порции
1-1.2 кг пъпеш медена роса 
2бр лайм
50мл вода
50 г захар
60-80 мл бял ром
свежа мента
кубчета лед


Кипнете захарта и водата, и ги оставете докато се разтвори захарта. Дръпнете от огъня, сложете 6-8 листа мента и охладете до стайна температура, прецедете и отстранете листата( този сироп може да бъде приготвен предварително). Отделете една четвърт от почистения и обелен пъпеш и изрежете от нея топчета или кубчета за гарниране. Останалата част от пъпеша пасирайе и прецедете, за да отстраните по-едрите парченца. Трябва да получите около 450-480 мл пюре. Добавете към него ментовия сироп и рома, оставете да се охлади. Разрежете двата лайма на шестини. Сложете по две от тях в чаша и по 3-4 листа мента. Пресирайте ги с помощта на дървено чукало от хаванче, за да пуснат сок и етерични масла. Добавете кубчета лед и топчета пъпеш. Долейте от сместа с пюрето, гарнирайте с листа мента и резенче лайм. Сервирайте веднага.



Лимонада с мащерка

140 мл фреш лимонов сок
150 г захар
370 мл вода
връзка свежа мащерка
кубчета лед

опция – 70 мл джин

Загрейте захарта, 70 мл от водата и 1-3 клонки мащерка до завиране като разбърквате от време на време. Оставете на слаб огън  докато се разтопи захарта. Отстранете и оставете  да се охлади до стайна температура. Прибавете лимоновия сок и останалата вода. Прехвърлете в стъклена кана с кубчета лед. Добавете няколко клонки мащерка и сервирайте. Опционално, за да получите коктейл добавете джина към сместа преди да я изсипете в каната за сервиране.


рецепти за сп.Кенгуру, август 2011

13 коментара:

  1. Дали има нещо по-любимо от пъпеш медена роса и мохито?
    Даааа,има!Мохито с пъпеш медена роса!:)
    Какъв екстаз ще е това питие,истинско райско блаженство!
    Благодаря,че ме потопи в това прекрасно,лятно,нежно и свежо безвремие точно на прага на есента,Диди!
    Снимките са невероятни!

    Хубав петъчен ден пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  2. Диди, така ми напълни душата рано сутринта :)
    Е, аз пия сутрешното си кафе, но разказа ти е вълшебен.
    Потопих се в него и усетих и аромата на цветята, и се върнах в стари спомени!
    А напитките са чудесни, споделени с близък човек!
    Сърдечни поздрави и хубав септември!

    ОтговорИзтриване
  3. Снимките, разказа и рецептите са вълшебни, както и края на лятото! Прекрасно!

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрасни питиета! Снимките и думите ти са много мили и нежни!

    ОтговорИзтриване
  5. Снимките са разбиващи! Зареди ме положително от сутринта!

    ОтговорИзтриване
  6. Мохито не обичам, но една лимонада с лед ще се почерпя :)
    Благодаря, Диди! Удоволствие е да се четат публикациите ти и да се разглеждат снимките.
    А този ти пост е изпълнен с мили спомени :) които всеки от нас е запазил някъде дълбоко...
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесни, вдъхновяващи и отморяващи снимки! Бих пийнала и от двете с удоволствие! А тези словесни образи-фрагменти изпълниха душата ми с тиха тъга, носталгия и едновременно с това - с хармония. Благодаря за това прекрасно усещане! Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  8. За първи път минавам оттук, но съм силно впечатлена!
    Чудесно предложение, за което благодаря!
    С РАДОСТ СЕ ВКЛЮЧВАМ КЪМ ПОСЛЕДОВАТЕЛИТЕ НА БЛОГА ТИ:-)

    ОтговорИзтриване
  9. Диди, много ме развълнува с този разказ, а и снимките са великолепни, а това мохито къде го кри досега, отива в папката с фаворитите!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Много ценя коментарите ви! Благодаря на всички!!
    Мъх, добре дошла!
    Павлина, за жалост не успявам да си публикувам навреме всички рецепти. Но ще опитам, макар и със закъснение.

    Поздрави и хубави празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря, Диди, силно ме развълнува!

    ОтговорИзтриване
  12. Диди, много емоционален и красив пост! А и двете рецепти са чудесни, идеята за мохито с пъпеш е страхотна!
    Радвам се, че се "завърна" в блог-пространството, определено ми липсваше :)!
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване