9.3.10

Сладък хляб с банани / Banana Bread

Не обичам, когато в хладилника се застоят банани.Едва ли някога ще се изличи от съзнанието ми детския спомен как по времето на соц-а те бяха за нас лелеяна мечта, щастливите мигове, когато [.... част от вас знаят кога :)... ] получавахме по 2-3 броя (не накуп) и блаженството, с което отхапвахме всяка хапка.
Сега съм доволна, че се намират много и разнообразни рецепти за употреба на вече станалите кафяви отвън банани, но иначе добре узрели и много сладки.[Да ме прощават, но и аз избрах млади, свежи и фотогенични за снимките.]






за форма с размери 20/10см* , 1 ч.ч. = 200 мл

3 бр. много добре узрели банана, пасирани
1/3 ч.ч. разтопено масло
2/3 ч.ч. захар (ако обичате сладко - 1 ч.ч., но така вкуса се доближава до този на кейк)
1 яйце, разбито с тел или вилица
1 капсула ванилия
1 чл сода бикарбонат
щипка сол
1 и 1/2 ч.ч. бяло брашно
2/3 ч.ч. нарязани орехи

  • в голяма купа сложете пасираните банани и започнете да прибавяте маслото, бъркайки с дървена лъжица, докато се усвои добре; добавете последователно захарта, яйцето, ванилията; поръсете равномерно содата и солта, разбъркайте добре; накрая се прибавя брашното и след получаване на хомогенна смес - орехите; всичките продукти се разбъркват с дървена лъжица, не е необходимо използване на миксер
  • печете в предварително загрята фурна на 160 - 170 градуса, около 60 минути, проверявайте с дървена клечка за готовност; след изключване на фурната оставете хляба вътре на открехната врата - около 5минути, после охладете върху решетка и извадете от формата
  • съхранява се завит с чиста памучна кърпа
*повечето правоъгълни форми на нашия пазар са с по-големи размери, така че евентуално би следвало да се коригират количествата според формата, в която се пече

адаптирано от SimplyRecipes

9 коментара:

  1. Да, идеята е прекрасна - да се оползотворят продуктите, изпълнението, виждам също!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Тези сладки хлябове са ми от любимите. Дали ще бъдат с банани, тиквено или ябълково пюре, винаги са вкусни.
    Обикновено ги приготвям по време на пости, защото тези плодове са добър заместител на яйцата в сладки печива.

    Един съвет от мен - бананите, които се съхраняват в хладилник, потъмняват по бързо. Желателно е да бъдат на хладно място и далеч от ябълки за по-дълго съхранение.

    ОтговорИзтриване
  3. Диди, много апетитно изглежда.
    Права е Йоана - не трябва да държим банани в хладилник!
    Спокойна вечер :)

    ОтговорИзтриване
  4. Диди,
    изключително изразителни снимки!
    Чудесна идея и рецепта -
    поздрав, сладка и ароматна вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Диди, страхотен бананов хляб! Много красиво се е разпукала коричката му, а снимките ти както винаги са прекрасни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. И аз много обичам такива сладки плодове хлябове, чудесни са за закуска, а дори могат да се запекат и да се намажат с масълце :-)

    Снимките, както винаги са много слънчеви!

    ОтговорИзтриване
  7. DSdiva,Йоана,Дани,Диана,Даниела,благодаря за отзивите и поздравите!
    Йоана,Даниела,радвам се да ви видя тук!:)
    С бананите процедирам така - докато са още зелени,държа на стайна температура, станат ли изцяло жълти с първите кафяви точки,ги слагам в хладилника,защото съм чела,че независимо от бързото потъмняване на кората,вътре плода се запазва по-дълго време свеж.Ябълките не ми се налага да ги следя до какво са,защото ако не сме ги хапнали,заминават в някоя манджа - аз съм им фен:)

    ОтговорИзтриване
  8. Ирина,мерси!:)(писали сме заедно)
    Чудесна идея - запечен не съм го пробвала,а ми се струва,че много ще ми хареса,особено с масло:)

    ОтговорИзтриване
  9. Обожавам такива неща! Чудесна рецепта!

    ОтговорИзтриване